Ekte hjemmelaget yoghurt

                                                                                                          Inneholder reklame

Da er tiden endelig inne. Oppskrift på ekte hjemmelaget youghurt legges ut. Det finnes en tid for alt og bloggen har desverre ikke blitt prioritert.

(Bloggen og livet er litt på vent, av flere grunner. De som følger meg på snap vet mer enn dere som leser her. Jeg tror jeg lar det bli med det for denne gang slik at dette ikke blir et langt innlegg om meg og mitt liv akkurat nå, woop woop  ❤ )

IMG_9304

Hjemmelaget youghurt er spekket med gode melkesyrebakterier og den er fettrik i motsetning til butikkens fettfrie youghurter. Denne yougurten, er også, som Gry Hammer beskriver; enzymrik hvor også de fettløselige og livsviktige vitaminene og mineralene er inntakte da den ikke varmes opp til mer enn max 48 grader.

Du trenger:

1 l økologisk helmelk

1, 5 dl økologisk naturell youghurt (eller du kan bruke starter fra naturligliv.no)

Et termometer

Wonderbag eller dyne/sovepose til å pakke inn kjelen i

IMG_9297

Hvordan:

Hell melk i en kjele og varm opp til 46- 48 grader. La deretter temperaturen synke til 40- 42 grader før du heller i og rører inn naturell youghurt.

IMG_9298

IMG_9299La deretter youghurten stå i kjelen i wonderbagen i 24 t og voilá. Ferdig youghurt, smakfull, næringsrik og mye bedre for kroppen til små og store enn de tradisjonelle vi kjøper i butikkene.

IMG_9302

Så enkelt, så godt, men dersom du ikke har gjort det før skjønner jeg at det muligens kan føles litt nytt. Jeg har vært der- og det kommer en tid for alt.

Jeg ønsker dere en fortsatt fin og deilig uke og håper det er noen som vil prøve seg ❤

Følg meg gjerne på snap: positivtfordeg /instagram: positivtfordeg_com

 

Kommenter gjerne om du har noe på hjertet <3

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..