Bacon og kjøtt(deig) pai

… denne MÅ dere bare teste ut. Den er over all forventning, den er bare magisk for munn og mage.

Siden den er full av proteiner, fett og lite karbohydrater i form av de eventuelle grønnsakene du velger å legge på, er dette den ultimate LCHF- retten (inspirasjon fant jeg på facebook). 

JUST MY KIND OF FOOD

Sett ovnen på 220 grader, la stå i ca. 45 min (og ja, kjøttdeigen blir helt gjennombakt)

Ingredienser:

4-500 g kjøttdeig

150- 200 g revet ost

2 pakker bacon

Jeg hadde ikke så mange grønnsaker tilgjengelig derfor ble det noen løkringer, litt paprika og noen jalapenos.

Hvordan:

Jeg brukte en paiform hvor jeg la baconskivene som på bildet

deretter trykte jeg kjøttdeigen ut på/over baconet

så strødde jeg osten over

for så å legge på grønnsakene

og til slutt lukket jeg baconet rundt

Inn i ovnen og volá ! Fiks ferdig, noe mindre, men veeeeldig mettende og digg.


img_1879

NYT, det gjorde vi ❤ 

Følg meg gjerne på snap: positivtfordeg /instagram: camillayong og positivtfordeg_no

7 kommentarer Legg til din

  1. Martine sier:

    NAM – det så veldig godt ut ❤

    1. Anbefales virkelig- supergodt ⭐

  2. Odd Raeng sier:

    En stor feil for oss uerfarne: steketemperatur og -lengde mangler. Hva med tilbehør? Stappe? Ris? Spagetti?????

    1. Hei Odd. Det står øverst i innlegget 🙃🙂! 220 grader i ca. 45 min. Jeg har ofte ikke noe tilbehør men du kan velge akkurat det som passer deg. Lover deg at den metter 🙈

Kommenter gjerne om du har noe på hjertet <3

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..